luni, 25 februarie 2013

N-am noroc nici anul asta

Se pare ca sunt pocita si anul asta. Tocmai ma bucuram ca mi-au rasarit rosioarele dupa o saptamana doar si pe urma parca mi-a dat cineva cu leuca-n cap! Anul trecut mi-a mucegait pamantul, anul asta mi-au mucegait paharele de turba!!!!! Ce am? Am draci pe mine? Paharelor li s-au mucegait peretii pe interior. Azi am stropit cu Merpan si am facut comanda de Previcur la http://www.fitofarmacie.ro/ (a propos: teribil de seriosi: intr-o ora m-a sunat cineva de la firma si asta seara mi le aduce cineva acasa. SUPER!). Asa ca o sa le fac o baita si cu Previcur mai pe seara sau maine dimineata.

6 comentarii:

  1. Mi s-a intamplat si mie anul trecut cu pastilele de turba, au facut niste miceliute, le-am aerisit mai des si am stropit cu ceai de coada calului. Incerca sa le pastrezi putin mai uscate. Si paharele la fel.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu-mi permit sa dau sfaturi, dar nu a fost prea multa apa? si diferente de temperatura?
    desi multa lume spune ca a pus si am pus si eu un plic de rosii, parerea mea e ca e prea devreme pentru rasaduri de rosii, ardei, vinete. le trebuie f multa lumina, iar in perioada asta nu o au, oricate becuri le-am pune.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am pus acum cateva saptamani vinete in alveole de plastic , a mucegait pamantul la suprafata, am stropit cu ceai de musetel si a mai trecut, dar culmea in aceeasi zi am aruncat semintele ramase de vinete intr-un ghiveci alea nu au avut nici pe naiba si au inceput sa faca frunze!

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi pare rau ca esti suparata, dar incearca asa:
    * presara praf de var foarte putin, usor, pe marginile paharului.
    * nu mai uda pe deasupra, nu mai uda o vreme deloc pana cand rosiile nu se apleaca inseamna ca au apa destula si cand se apleaca pune putina apa in cuva, nu deasupra si se va absorbi.
    * daca ai soare in ferestre aseaza-le acolo sa intre soarele pe pamantul umed, soarele distruge ca si varul, mucegaiul.
    Bafta.
    Dar previcur nu-i pentru mucegai, este pentru "caderea plantutelor". Eu nu as da, mai bine foloseste apa de cenusa si zeama din foi de ceapa, zau daca nu vei fi uimita ce diferenta este.

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi pare rau ... Eu am incercat cu niste seminte de salvie in cofraje de oua si nu mi-a placut deloc rezultatul, cred ca si cu turba e la fel, absoarbe prea multa apa recipientul. Daca mai ai seminte de rezerva, mai fa o tura de rasaduri. Ce-i sigur, e sigur :)

    RăspundețiȘtergere