duminică, 8 ianuarie 2012

Afumatoarea

Dupa cum v-am povestit, Minitehnicus a mesterit o afumatoare. Si de-aici a inceput aventura mezelurilor facute in casa. Ma intreb tot timpul de ce naiba nu am facut chestia asta mai de demult? Vreau sa va spun ca nu exista nici un fel de comparatie intre ceea ce am facut noi si ceea ce se vinde pe piata! N-am folosit pe post de conservant decat sarea si fumul. In rest: condimente, condimente, condimente. Dupa prima tura de costita, muschi file, piept de pui si carnati pe mat de oaie (Minitehnicus s-a nascut la Plescoi...), inainte de Craciun am facut si sunca de Praga. Un deliciu! Vrem sa mesterim acum si o presa, pentru ca sa iasa si forma aceea patrata, atat de cunoscuta. La tura urmatoare vreau sa fac crenvursti.Apoi, la indemnul fratelui meu, urmeaza un jambon intreg, de-ala pe care-l astepti 6-8 luni ca sa se faca.
Iata cateva poze pentru exemplificare:





Un comentariu: