duminică, 1 aprilie 2012

A inceput sa-mi placa primavara

Primavara nu a fost niciodata anotimpul meu preferat. Pana acum un an. Mie mi-a placut mereu VARA. Verdele in toata splendoarea lui, marea, soarele, soarele, soarele... Din pacate, odata cu inaintarea in varsta, canicula se suporta mai greu decat gerul, marea nu mai e recomandata... Oricum, daca era sa aleg intre primavara si toamna, mai degraba o alegeam pe a doua. De cand am dat insa in patima gradinaritului, am descoperit PRIMAVARA. Bucuria unei frunze fragede de ceapa iesite de sub mana ta, un rasad plapand care poarta in el speranta unei plante mai inalte ca tine, savoarea inceputului de sezon... toate astea imi erau necunoscute. Bineinteles ca ma ocupam de gradina, dar ma interesa ca lalelele sa fie cat mai frumoase, gazonul sa fie cat mai verde, muscatele si petuniile cat mai colorate. Din cauza asta gradina noastra era oarecum limitata la cateva zone centrale, iar cotloanele erau total neamenajate. Incercam mereu sa avem cat mai multa umbra. De cand ne-am apucat serios de cultivarea legumelor, am inceput sa vanam fiecare coltisor cu soare. Nu renuntam sub nici o forma la umbra pomilor si a vitei de vie, doar ca fiecare zona care poate fi "pusa in circuitul agricol" este in vizorul nostru.
Din pacate, activitatea mea actuala nu prea ma lasa deocamdata sa zburd prin gradina, asa ca Minitehnicus a fost primavara asta vioara intai. Mi-a facut niste surprize incredibile, punand in aplicare cateva dintre ideile care au incoltit in mintea noastra vara trecuta, in diminetile in care ne beam cafeaua in gradina facand planuri "pentru la anu' ". Iata cam care este starea de fapt azi, 1 aprilie:
A aparut un nou strat gata de cultivat. Cred ca aici isi vor face veacul toate soiurile de fasole urcatoare pe care le-am cumparat anul trecut. Poate si altele, dar inca nu m-am hotarat. In fata se vad capsunii pusi anul trecut, iar in spate sunt steviile mele, pentru care ma lupt de doi ani. Voi apuca oare anul asta sa fac si eu niste sarmalute in foi de stevie de la mine din curte?
De partea cealalta a gradinii, lucrurile stau la fel de bine:
Anul trecut am cam neglijat gazonul si se vede. Trebuie sa ne ocupam nitel mai mult de el, pentru ca ma uit in pozele astea si mi se pare ca a chelit de tot.
Pe terasa insa, solarul de la Lidl isi face pe deplin datoria. A costat o nimica toata (vreo 30 de lei parca), dar e fenomenal. Nici nu-mi vine sa cred cat ne chinuiam noi anul trecut cu improvizatia aia din scanduri si folie pe care o lua mereu vantul. Nici nu mi-e teama ca am uitat sa desfac solarul si se oparesc plantele (asa cum am mai patit...). Gaurelele sunt perfecte. Probabil ca de-aia nici nu o umfla vantul asa tare.
Cam asa arata din exterior:
Si cam asa din interior:

Ceapa e mandria mea cea mai mare (deocamdata). E aliniata ca la parada, nu? Si ridichile erau la fel, dar le-a deranjat pisica.
Din pacate rasadurile sunt pentru mine o mare dezamagire. Cand vad la fetele de pe net ca deja le-au repicat si cand le vad plantutele cat de mari sunt... ma apuca plansul. Mi-e si rusine sa le arat pe ale mele:


4 comentarii:

  1. Vai cat de tare e solarul vostru. Vreau si euuuuu! Oare mai gasesc la Lidl? Acum ti-am descoperit blogul. Mai trec pe la tine :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate eu nu am mai vazut la Lidl (e adevarat ca nu merg decat la cel de la Chitila, care nu e prea mare), dar fratele meu si-a luat ceva foarte asemanator, ba chiar mai tare (pentru ca barele de plastic sunt introduse pe o fanta a foliei) de la Baumax parca... sau Hornbach?... Nu mai stiu sigur.

      Ștergere
  2. Este foarte bun solarul modelul asta, e adevarat. Eu am cumparat unul de la Brico, asemanator, doar ca deasupra foliei cu gaurele mai are o folie compacta. Toamna l-am pus peste niste salata, telina frunze, patrunjel, si au rezistat toata iarna asta grea - in primavara le-am descoperit cu surprindere verzi. Eventual in toamna poti pune deasupra lui si o folie fara gaurele, ca sa il folosesti si iarna.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa te bucure tot ce ai pus cu atata dragoste:))Sa nu te sperii de rosii, pentru ca se vor face.Si eu am mai patit cu rasadurile de rosii ca sa le pun de doua ori si in pamant le-am pus in iunie,dar in septembrie aveam niste rosii de toata splendoarea.
    Ai mare noroc cu Minitehnicus,e de apreciat:))

    RăspundețiȘtergere