vineri, 1 iulie 2011

Un scurt rezumat

Totul a inceput anul trecut cand am cumparat 10 rasaduri de rosii si le-am plantat in fundul gradinii, intr-un spatiu mic unde bate soarele cateva ore pe zi. L-am convins pe sotul meu sa construiasca un fel de sarcofage cu pamant pe terasa de deasupra garajului si am avut salata verde, rucola, ceapa si ridichi toata vara. M-am cam luptat cu vrabiile si cu musculita alba, dar a mers satisfacator...

Asa ca anul trecut mi-am facut o rezerva serioasa de seminte si toata iarna asta am studiat intens blogurile de gradinarit. Apoi, in martie, am aruncat niste seminte in niste pahare de plastic si am asteptat...
Locul era cam nepotrivit: o camaruta in care tinem congelatorul si masina de spalat, dar avea fereastra si mi s-a parut suficient.
In paralel, l-am convins pe sotul meu sa faca un fel de solar pe terasa.



A venit si aprilie, am pazit rasadurile ca pe ochii din cap...



Gradina arata asa:



Dupa ceva discutii (ce ne trebuie, unde o sa-i mai facem loc, o sa miroasa urat... etc.), sotul meu mi-a construit si o compostiera.

Dupa ce am aruncat niste iarba tunsa si alte verzituri, ne-a invatat cineva sa cumparam si sa punem in compostiera si niste rame. Zis si facut:

Apoi a venit randul murului: i s-a construit un spalier, pentru ca se intinsese total necontrolat, iar sotului meu ii place ordinea si disciplina...

A venit vremea repicarii si lipsa spatiului a devenit acuta. Noroc ca socrella a plecat pe perioada verii la tara si i-am invadat bucataria cu vreo 200-250 de pahare.



La Paste am avut ceapa si usturoi, salata verde si ridichi din "solarul" nostru:



Sotul meu a sapat trei santuri in spatele gradinii pe care le-am umplut cu pamant de flori (a costat ceva, dar o sa ne foloseasca si in viitor):

Am plantat rosiile si castravetii+dovleceii:


Harnicutul meu mi-a mai construit niste lazi mai putin adanci pentru terasa:




Cu timpul, laditele s-au umplut cu pamant de flori (alti bani, alta distractie!) si am pus: ridichi, salata verde, ceapa, rucola, fenicul...


Cine vrea sa vada mai amanuntit, pe date clare ce si cum am facut, poate sa le vada aici:http://muntelegaina.sunphoto.ro/
Am plantat in lazile mari ardei grasi si kapia, vinete:

M-am luptat cu vrabiile, cu melcii, cu paduchii negri si musculita alba, cu niste viermisori verzi care haleau la greu varza chinezeasca si broccoli....
Am mai stropit de mana, de insecte, acum vreau sa le dau niste ingrasaminte bio.
Jos, in gradina, am pus 10 fire de telina, broccoli si varza chinezeasca:


Rosii am de mai multe feluri, toate crescute de mine de la stadiul de samanta (se simte mandria, nu?): am cherry, pitice, galbene, negre, lunguiete, uriase etc.








Au aparut si primii ardei, iar vinetele sunt inflorite:


Cu dovleceii si castravetii am dus lupte grozave cu melcii si am reusit sa-i salvez numai punandu-le in jur sticle de plastic taiate. Acum sunt un pic intarziati, dar i-am trecut de pericol:



Ar mai fi multe de zis, dar am cam obosit...

Un comentariu:

  1. Extraordinar!!! Felicitari pentru tot ce ai facut!!! Esti un exemplu demn de urmat. Spor la munca in continuare si...multe rezultate!:)

    RăspundețiȘtergere